De nieuwe bezorgapp EET24.nl wil horecaondernemers binden door geen commissie te rekenen.

Algemeen directeur Rachid L’Bettioui ziet dat er behoefte is aan zo’n opzet, zeker nu de marges door de coronacrisis al zwaar onder druk staan.

De ondernemer ziet mensen die nu nog rechtstreeks bij restaurants bestellen als een belangrijke doelgroep.

De nieuwe app is nog niet beschikbaar en laanceert pas over 1,5 week.

De nieuwe app EET24.nl wil een alternatief bieden voor het bezorgen van maaltijden zonder horecaondernemers te belasten met een commissie. De eetapp werkt met een vast abonnementsbedrag per maand.

De app wil met een opzet gebaseerd op een vaste maandprijs de concurrentie aangaan met bezorgplatforms als Thuisbezorgd, UberEats en Deliveroo.

Naar eigen zeggen heeft het initiatief al bijna 2.700 aanmeldingen van restaurants, terwijl de app pas over anderhalve week wordt gelanceerd.

Volgens de initiatiefnemers is de belangstelling van ondernemers zo groot omdat het platform geen commissie rekent, maar alleen een vast bedrag per maand van 99 euro, ongeacht het aantal bestellingen.

Bezorgplatform voor horeca met ander verdienmodel

Door de coronamaatregelen zijn horecaondernemers nu gebonden aan afhalen en thuisbezorgen. Daarbij lopen ze wel tegen de commissies van bestaande platformen op. De nieuwe app rekent echter 0 procent commissie voor restaurants en 0 euro bezorgkosten voor consumenten.

"Wij willen ook geld verdienen, maar niet over de rug van de horecaondernemer. Dat vinden we niet ethisch”, zegt algemeen directeur Rachid L’Bettioui in een persverklaring.

In tegenstelling tot de grote platforms heeft EET24.nl nog geen eigen bezorgers. Dat gebeurt misschien wel in de toekomst, maar volgens de makers blijkt uit onderzoek dat 70 procent van alle horeca inmiddels eigen bezorgers heeft. Zij krijgen via de app te horen wanneer een maaltijd klaar is en waar ze die moeten bezorgen, inclusief routebeschrijving.

Consumenten krijgen via de app updates wanneer hun bestelling onderweg is en wanneer die aankomt.

L’Bettioui ziet mensen die nu rechtstreeks bij restaurants bestellen als een belangrijke doelgroep. "Er zijn wekelijks nog honderdduizenden mensen die rechtstreeks telefonisch bestellen bij de restaurants. Bijvoorbeeld omdat ze geen bezorgkosten willen betalen of de restaurants rechtstreeks willen steunen."

Lees meer over thuisbezorgen: